Użytkownik
Niniejsze sprawozdanie rozlicza dochody i wydatki państwa w okresie od 01-07-2012 do 31-01-2013 roku.
Dochody państwa:
1.1 Dochód z podatków razem: 24.594,05 Ar.
1.1.1 Podatek od firm : 6.780,18 Ar.
1.1.2 Podatek spadkowy : 17.813,87 Ar.
1.1.3 Podatek darowizn : 0,00 Ar.
1.2 Dochód z rejestru parcel: 545,00 Ar.
1.3 Dochód ze sprzedaży patentów: 842,40 Ar.
1.4 Dochód z Funduszu Pracy: 24.508,80 Ar.
1.5 Dochód Skarbu Państwa razem: 2.159,85 Ar.
1.5.1 Dochód sprzedaży akcji spółek: 794,99 Ar.
1.5.2 Dochód dywidend Spółek SP: 1.075,48 Ar.
1.5.3 Dochód likwidacja Spółek SGPW: 289,38 Ar.
1.6 Zysk szpitalny: 54.711,48 Ar.
1.6.1 Opłaty za szpital: 5.661,25 Ar.
1.6.2 Wpływy z kont zmarłych: 49.050,23 Ar.
==================================
Razem dochody w okresie: 107.361,58 Ar.
==================================
Wydatki państwa:
2.1 Budżet MF - Admin.razem: 9.809,00 Ar.
2.2 Budżet ministerstw razem: 4.905,03 Ar.
2.3 Koszty szpitalne : 4.447,70 Ar.
2.4 Koszty kwot startowych
mieszkańców razem: 51.275,00 Ar
2.4.1 Kwota startowa
125 Ar. x 163 20.375,00 Ar.
2.4.1 Kwota startowa
300 Ar. x 103 30.900,00 Ar. (od 2012-10-30)
=====================================
Razem wydatki w okresie : 70.436,73 Ar.
======================================
Podsumowanie
3.1 Razem dochody: 107.361,58 Ar.
3.2 Razem koszty: 70.436,73 Ar.
3.3 Zysk budżetowy: 36.925,12 Ar.
Zysk budżetowy wysokości 36.925,12 Ar. będzie rezerwą budżetową rozliczaną w każdym roku scholandzkim.
Offline
Administrator
Więcej dajemy nowym niż Ci "tracą" umierając - to dobrze.
W ostatnim czasie SP się wzbogacił, widać tu niestety obniżenie się poziomu zamówień publicznych - kiedyś ze zyski udało się przeznaczać np modernizacje stron czy budynki-siedziby dla instytucji posiadających owe strony.
Offline
Użytkownik
Ja nie komentowałem rozliczenia. Ale tak duży zysk budżetowy można by obniżyć poprzez jednorazową subwencje w kierunku prowincji. Bo tak naprawdę w naszej rzeczywistości Skarbowi Państwa nie zależy na zamówieniach publicznych. Natomiast właśnie prowincje mogły by wykorzystać to co WKM napisał. Modernizacja stron, powstawanie nowych i w efekcie takich poczynań zamówienia na budynki tych instytucji.Tak naprawdę to prowincje winny być zainteresowane rozwojem. Napisałem ' duży zysk budżetowy można by obniżyć ' Życzył bym każdemu państwu takich finansowych nadwyżek tym bardziej, że nie istnieje u nas inflacja. Nie trzeba dodrukować pieniądza. Natomiast mogę w przyszłym tygodniu zaproponować procentowy podział części nadwyżki budżetowej, o ile Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wyrazi taką chęć.
Offline
Administrator
Moze uproscilem, ale wlasnie zamowienia prowincji/miast wliczylem do ogolnej puli zamowien publicznych. Nie ma ani potrzeby, ani sensu by przekazywac okreslony procent prowincjom od tak - to prowincja musi chciec otrzymac pieniadze juz wiedzac, na co je przeznaczy, nie moze to sie odbywac na zasadzie przekazania pieniedzy z SP na prow gdy ani prowincja ich nie chce, ani nie wiadomo czy w ogole zostana wykorzystane.
Offline
Użytkownik
Prawie połowę zysku budżetowego generuje system gospodarczy (praca+podatki, w tym jednorazowo spadkowy) .
MSWiA w obecnej chwili nie potrzebuje dodatkowych środków, prócz tych co posiada obecnie. Choć kumulacja środków nie jest niczym złym w obecnych czasach, gdzie obciążenia adminstracją są bardzo niskie, ale może warto obniżyć obciążenia podatkowe skoro budżet dysponuje aż tak potężną nadwyżką?
Offline
Administrator
Obciazenie podatkowe juz jest niskie. Staly wymiar podatkow jest wazny dla stabilizacji gospodarczej, nie powinnismy machac nim jak choragiewka sygnalizujaca niz demograficzny.
Offline
Użytkownik
asky napisał:
MSWiA w obecnej chwili nie potrzebuje dodatkowych środków, prócz tych co posiada obecnie.
Książe mnie źle zrozumiał albo ja nie precyzyjnie napisałem. Chodziło mi nie konkretnie o MSWiA lecz o przydział środków dla prowincji a MSWiA jest zwierzchnikiem nad prowincjami.
Offline
Administrator
Kwestia by taka prowincja faktycznie chciała te środki utrzymać oraz wiedziała co z nimi chce zrobić. Przekazywanie prowincji środków finansowych na siłę nie ma najmniejszego sensu.
Offline